 |
Цитата: |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Не обов язково лівого та правого обертання.
|
|
 |
|
 |
|
Не обов'язково, але бажано при значній потужності двигунів.
 |
Цитата: |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Це ні на що не впливає
|
|
 |
|
 |
|
Нажаль, впливає. І чим більше потужність, діаметр та крок гвинта, тим більше впливає.
Це реактивний момент гвинта, саме те, що на ходу крінить човен на лівий борт (гвинт правого обертання) і заносить корму вправо (propeller walk).
Якщо потужність одного мотора (і сам момент) розділити на два та рознести точки дії половин цього моменту вправо та вліво від ДП човна, встановивши два двигуна, то крін значно зменшиться навіть при правому обертанні обох гвинтів. Іноді навіть зовсім зникає.
Але propeller walk нікуди не зникне.
Він буде продовжувати заносити корму. Радіуси лівого і правого повороту човна будуть різними. Залищається необхідність тримати ті плавці за гвинтом під АКП, які зменшують "занос", але створюють опір руху човна, фактично з'їдають частину потужності.
При правому та лвому обертанні двомоторної установки propeller walk гвинтів направлений в різні сторони і копменсує один одного. Човен рулиться симетрично, немає заносу, радіуси повороту рівні. Плавці-компенсатори слід прибрати з АКП.
При цьому обертання двох гвинтів відбувається всередину, чи назовні, значення немає. Попутного потоку теж немає, тому що підвісний двигун розглядають окремо від корпусу човна, між ними немає зв'язку.
Практично все це має значення при потужностях від 250кс і вище. А нижче, просто не існує двигунів лівого обертання менше 100кс.