Е40: у влади плани в силі
 |
Цитата: |
 |
|
|
|
|
|
|
|
24 квітня 2020 року 243 народні депутати підтримали законопроєкт 1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт» у першому читанні. Мінінфраструктури назвало його стартом реформи річкових перевезень. І серед переваг відзначило розвиток водного шляху Е40. Це свідчить, що влада в Україні не відмовилася від ідеї з’єднати моря, незважаючи на екологічну небезпеку, яку несуть такі перетворення.
Раніше, 2 січня 2020 року, міністр інфраструктури України Владислав Криклій заявив, що у межах проєкту Е40 буде поглиблене дно української ділянки Прип’яті.
Філія Днопоглиблювального флоту держпідприємства «АМПУ» оголосила тендер на проведення цих робіт. Протяжність ділянки – 64,5 км.
У тендері перемогло ТОВ «СОБІ». За 11,8 млн грн (з ПДВ) компанія до 31 грудня 2020 року має вичерпати 100 тис. кубометрів ґрунту.
На сайті уряду вказано, що всі роботи проводитимуть з «дотриманням вимог екологічної безпеки». Проте широкого громадського обговорення та публічних консультацій з екологами з цього питання не було. За словами пана Веремійчика, Е40 порушує з десяток міжнародних та українських природоохоронних нормативно-правових актів. А вигоди від Е40 – дуже сумнівні. Економічний аналіз ґрунтується на помилковому припущенні: якщо кошти з державних джерел, то їх не треба враховувати в загальних витратах при оцінці ефективності інвестицій з точки зору громадськості. |
|
 |
|
 |
|
Підміна понять
 |
Цитата: |
 |
|
|
|
|
|
|
|
Юрист-аналітик НЕЦУ Віталій Цокур розповів про підміну понять у договорі між «СОБІ» та Днопоглиблювальним флотом. |
|
 |
|
 |
|
За його словами, наразі немає ані міжнародного, ані українського проєкту, який би чітко вказував характер, обсяги, розміри поглиблення й геолокацію робіт. А фактичне «днопоглиблення» в договорі з переможцем тендеру назвали «ремонтним черпанням». Однак останнє можна застосовувати лише до штучно створених об’єктів – підхідний канал, причальні споруди тощо. Прип’ять же – творіння природи.
Ремонтне черпання не потребує проведення оцінки впливу на довкілля (ОВД). А ось днопоглиблення без ОВД та спе*ціального дозволу – неможливе.
НЕЦУ звернувся до суду з приводу оскарження договору між ТОВ «СОБІ» та Філією Днопоглиблювального флоту.
– Це господарський спір. Ми не оскаржуємо дії органів влади. Ми говоримо про те, що цей договір є удаваним, тобто спрямованим на приховування іншого договору. Вони називають це [роботи] ремонтним черпанням. На нашу думку, мова йде про поглиблення дна, – пояснив пан Цокур.
Чи почалися ці роботи – наразі невідомо. Офіційно інформації щодо цього немає.