Кандидат в "клубни"
Псевдо: Алексей
Звідки Ви: Киев
Карапь: пластик
Дописи: 1.999
Сказал(а) спасибо: 1.089
Поблагодарили 1.212 раз(а) в 305 сообщениях
|
Re: обсуждение поправок к НК / налог на лодки- вариант2
Відкритий лист
президенту України/
автору законопроекту
Шановний _______
До Вас звертається громадська організація ______ водномоторників України _____
Наша оргпнізація об”єднує велику кількисть людей по всій Україні, які є власниками різноманітних лодок та катерів, які мають особливе ставлення до навколишнього середовища, екологичного стану водойм на прилеглих територій.
ВМК Фрегат є засновником багатьох суспільно-важливих подій та акцій, спрямованих на популяризацію здорового способу життя, дбайливого ставлення до довкілля, виховання молоді. Серед таких акцій можна зазначити такі як Видкритий чемпіонат Кієва з водномоторного спорту, Проведення видновлення рибних запасів Дніпра на багатьох його ділянках, Прибирання території пляжів та островів та інші.
Наша оргаеізація має активну громадянську позицію, та активно слідкує за новинами у законодавстві України, особливо за тими, що стосуються водномоторної тематики.
Через засоби масової інформації, до нашого відома було доведено, що Верховна Рада Украіни планує розглянути законопроект (копія додається) про внесення змін до Податкового Кодекса, а саме доповнити Кодекс Розділом XVIII - Податок на багатство.
Особливу увагу нашої громадської організаціі привернув той факт, що даний проект Закону має велику кількість недоліків, що призведуть до значного погіршення матеріального стану багатьох рядових громадян - власників водної техніки, та не повною мірою враховує інтереси суспільства у даному питанні.
Проектом закону передбачено, у п.341.1 що платниками податку є фізічні особи, які є власниками зазначеного у п. 342.1.1-342.1.6, пункту 342.1 статті 342 майна.
Згідно ст.58 Конституції України,
Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають
зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або
скасовують відповідальність особи.
Тому, додаткові податки та збори, щодо техніки, яка вже знаходиться у володінні громодян не можуть бути застосовані, тому що даний закон погіршить матеріальний стан людей, що вже володіють даною технікою.
Пункт 342.1.5 даного законопроекту описує як предмет “багатства” судна, зареєстровані у Державному судновому реєстрі України або у Судовій книзі України, оснащені стаціонарним або підвісним двигуном (двигунами) потужністю понад 55 кВт;
Наголошуємо, що така формуліровка не є коректною, так як окрім потужності двигуна, судно, як і будь-який транспортний засіб має багато інших характеристик, які впливають на загальну вартість техніки (рік виробництва, розміри, опції, призначення, матеріал корпусу, стан судна та інші). Саме ринкова вартість техніки та будь-яких товарів або послуг має бути основою для обчислення податкової бази у розумінні “багатства”.
Фактично, це екологічний податок з потужності мотора, причому без розподілу на нові, старі, мотори та лодки, без пільг для продукції вітчизняного виробництва, а не з роскоші.
Ми вважаємо, що подібний податок, має бути прив”язаний до фактичної ринкової вартості майна на момент сплати, та виражати його у гривні, з прив”язкою до кількості мінімальних зарплат - наприклад лодка вартістю більше 1000 мінімальних зарплат є предметом багатства, та підлягає оподаткуванню, незалежно від наявності/ відсутності мотора (моторів) та їх потужності.
Україна є як імпортером, так і виробником та експортером катерів та лодок. Тому у державі є об”єктивні дані про вартість звичайних лодок, катерів та яхт, так і про вартість дійсно розкішних катерів та яхт імпортного виробництва, які коштують сотні тисяч доларів.
Безумовно, можна вважати предметом розкоші маломірні суда та великі моторні та парусні яхти, які мають значно більшу ніж середня ринкова вартість аналогічних за розміром та потужністю двигуна судів, але в законопроекті суб”єктами оподаткування визнано всі без виключення маломірні суда з мотором.
Розвиток індустрії відпочинку на воді - це важлива державна задача для такої держави як Україна. Але така задача на даний час вирішується особисто громадянами за власний рахунок. Даний законопроект не приведе до значного надходження до бюджету, але викликає велике незадоволення народу, тому що є несправедливим та непрофесийним.
Більш того, слід враховувати, що зазвичай водна техніка використовується для відпочинку не тільки власниками та членами їх сімей, а також великою кількістю друзів власників та членами їх сімей - тому додатковий тиск на власників водної техніки викликає невдоволення значно більшої кількості населення, ніж можна уявляти базуючись тільки на кількості лодок, катерів та яхт.
Володіння водною технікою, як з мотором, так і без - це конституційне право громадян, що випливає із статті 13, Конституції України
Стаття 13. Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші
природні ресурси, які знаходяться в межах території України,
природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської)
економічної зони є об'єктами права власності Українського народу.
Від імені Українського народу права власника здійснюють органи
державної влади та органи місцевого самоврядування в межах,
визначених цією Конституцією.
Кожний громадянин має право користуватися природними
об'єктами права власності народу відповідно до закону.
Громадянин України має право користуватися водними та іншими природними ресурами України, причому спосіб користування не обмежено.
Згідно ст.22 Конституції України, права і свободи громадянина не можуть бути скасовані.
Стаття 22. Права і свободи людини і громадянина, закріплені
цією Конституцією, не є вичерпними.
Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути
скасовані.
При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних
законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і
свобод.
Але саме введення додаткового податку на водну техніку значно обмежить можливість користування водними ресурсами для громадян України, та значно звузить гарантовані Конституцією права та свободи громадян.
Виходячі із тексту законопроекту, об”єктами оподаткування є суда з потужністю мотору вище 55 кВт.
Звертаємо вашу увагу, що переважна більшість сучасних суден, має потужність значно вище зазначеной у законопроекті, але ця потужність не є предметом розкоші.
Це маломірні суда, що використовуються для аматорскої рибалки, сімейного відпочинку, активних видів водного спорту (водні лижі, вейкбордінг та інші) та маюсь відповідну пасажиромісткість та потужність для безпечного використання у рекреаційних цілях пересічними громадянами згідно свїх конституційних прав закріплених у ст.13, 21 Конституциї України.
Згідно п. 344.1.4 що запропоновано внести у Податковий Кодекс - ставка податку запропоновано на рівні 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати за 1 кВт потужності двигуна (двигунів)
Запропонована ставка є невмотивовано великою для будь-якого судна.
Середня потужність сучасного мотору для маломірного судна становить значно більшу ніж 55 кВт, а саме до 220 кВт та вище.
Виходячи із законопроекту, щорічний платіж у такому разі буде становити (станом на листопад 2011)
Мінімальна заробітна плата - 985 грн, 20% = 197 грн
Тобто платіж буде складати від 14 578 грн до 43 340 грн та вище на рік
Така сума щорічно є невиправданою, та у багатьох випадках буде складати від 100% до 10% вартості самого судна, що приведе до неможливості уплати податку та неможливості законного використання свого майна громадянами.
А це також порушує ст.41 Конституції України на право безперешкодного використання власного майна.
Також слід наголосити, що при значно більшій вартості автомобілів люкс-класу, вартість аналогічного податку буде на порядок меньшою - наприклад для автомобіля з об”ємом двигуна 4л це буде складать 7880 грн
Причому, існує багато автомобілів преміум-сегменту, що коштують набагато більше водномоторних засобів середнього класу мають двигун значної потужності, але меньший за 4000 кубічних сантиметрів.
Але автомобільний податок теж некоректно прив”язано до технічних характеристик, а не до фактичної ринкової вартості об”єкту оподаткування.
Також важливо зауважити, що водномоторні транспортні засоби потребують значної кількості палива, у порівнянні із аналогічними автомобілями, а у вартість палива вже включено додаткові податки (акциз). Таким чином, власники водномоторних транспортних засобів сплачують значну кількість податку шляхом використання палива.
Крім того, власники водномоторної техніки володіють автомобілями, під час користування якими вже сплачується податок у ціні палива, тому експлуатуючи катер - податок сплачується двічи.
Виходячи із зазначеного вище, введення додаткових податків щодо фізичниї осіб - власників водної техніки, є порушенням ст.13, 21, 22, 58 Конституції України.
Звертаючись до Вас, як до Гаранта Конституції, просимо від імені всіх власників водномоторних транспортних засобів не допустити введення даних правок до Податкового Кодексу, тому що:
1. Це погіршує стан громадян, що є недопустимо згідно ст.58 Конституції України
2. Значне та невмотивоване підвищення вартості володіння водномоторними засобами зробить неможливим для багатьох пересічних громадян їх використання з метою відпочинку, пропаганди активного способу життя, водного спорту , що приведе до значного погіршення загального стану здоров”я нації, та особливо дітей та підлітків.
3. Призведе до зниження обсягу продажу водномоторних засобів вітчізняного виробництва всіх типів, що в свою чергу приведе до значних втрат в економіці, втраті робочих місць, приведе до зниження наукового потенціала України, та погіршить імідж України на міжнародній арені.
4. Не приведе до значного надходження до бюджету, але викликає велике незадоволення народу, підвищіть соціальну напруженість в суспільстві, знеможливить для багатьох людей повноцінний відпочинок на воді таким чином знижуючі загальні показники здоров”я нації
Україна є морською державою, з величезним об”ємом внутрішніх водойм, тому водні транспортні засоби не є признаком багатства, а є необхідним атрибутом громадян, які проживають близько водойм.
Цей закон є несправедливим щодо величезної кількості громадян, тому вимагаємо йогго не розглядати за запобігти його прийняттю.
Щодо самих предметов розкоші та багатства - пропонуємо вважати такими тількі транспорт преміум брендів, антикваріат, коштовності високої вартості, коштовні годинники та інші товари, які дійсно є предметами розкоші.
Звичайні лодки, катери, автомобілі світових брендів що не належать брендів люкс-класу не можуть вважатися предметами розкоші, тому не повинні обкладатися таким податком.
З повагою
--------------
прошу носителей языка высказаться по корректности написания и вычитать текст
также явно будет что-то что свежий взгляд предложит поправить, поменять местами и тп
критикуйте:)
Востаннє редагував macleod: 17.11.2011 о 01:00.
|