Клубень
Псевдо: Игорь
Звідки Ви: Киев
Карапь: Brig
Дописи: 3.876
Сказал(а) спасибо: 2.171
Поблагодарили 5.490 раз(а) в 992 сообщениях
|
Re: обсуждение поправок к НК / налог на лодки
Вот - чуток подкорректировал...
Відкритий лист
президенту України...
Шановний Вікторе Федоровичу!
Звертаємося до Вас як до гаранта конституційних прав та свобод громадян України, в рамках всенародного обговорення законопроекту «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження податку на багатство», текст якого розміщено на інтернет-сторінці Міністерства соціальної політики України.
Відзначаючи важливе соціальне значення цього Закону для українського суспільства, вважаємо необхідним звернути Вашу увагу на неприпустимість прийняття законопроекту в запропонованій редакції.
Окремі норми законопроекту, які передбачають оподаткування власників моторних суден, розроблені без урахування діючих міжнародних та вітчизняних правових норм та реальної ситуації в Україні в сфері річкового та прибережного морського судноплавства. Проектом закону (Ст. 342.1.5) передбачено віднесення до об’єктів оподаткування суден, зареєстрованих у Державному судновому реєстрі України або у Судовій книзі України, оснащених стаціонарним або підвісним двигуном (двигунами) потужністю понад 55 кВт.
Згідно Ст. 344.1.4 законопроекту, ставка щорічного податку пропонується на рівні 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати за 1 кВт потужності двигуна. Запропонована ставка є невмотивовано великою для будь-якого судна. Для сучасного маломірного судна, яке відповідно до українського законодавства може безпечно експлуатуватись на внутрішніх річках та водоймах, включаючи водосховища, а також в прибережних морських водах, звичайна потужність двигуна становить від 45 до 220 кВт.
Виходячи із законопроекту, щорічний платіж при розмірі мінімальної заробітної плати близько 1000 грн. буде становити від 15 до 50 тисяч гривень на рік.
Така велика сума щорічного податку є абсолютно невиправданою, та у багатьох випадках буде складати від 20 до 100% вартості самого судна, що зробить такий податок безглуздим та нежиттєздатним. При цьому, законопроектом передбачено, при значно більшій вартості автомобілів люкс-класу, розмір аналогічного податку значно меншим: для автомобіля з об’ємом двигуна 4 літри розмір податку буде становити близько 8 тис. грн. на рік.
Законопроект містить принципову помилку: віднесення судна до об’єкта оподаткування, як атрибуту багатства на підставі потужності його двигуна є абсолютно некоректним, оскільки потужність двигуна маломірного судна не є його визначальною характеристикою. Загальноприйнятною нормою у міжнародному праві, а також в українському законодавстві є визначення в якості основної характеристики судна його довжини та водотоннажності. Конструкція маломірних суден передбачає можливість заміни двигунів, що спричинює неможливість використання потужності двигуна судна в якості його основної характеристики. Нерідкою практикою для маломірних суден, рибальських човнів та катерів також є використання декількох двигунів різного типу та потужності, електричних двигунів, вітрильної оснастки.
Окрім того, неприпустимим є ігнорування експлуатаційного терміну та віку суден при визначенні їх в якості об’єктів оподаткування. Обкладання податком на багатство суден, які знаходяться в експлуатації тривалий час, більше 10-20 років, мають потужні двигуни, проте дуже незначну ринкову ціну, є соціально несправедливим та необґрунтованим. Власники таких човнів зовсім не є багатими людьми, вони не мають змоги і не повинні платити такий податок.
В умовах України найбільш коректною та соціально справедливою, обгрунтованою законодавчою нормою буде включення суден до бази оподаткування податком на багатство відповідно до їх ринкової вартості, з урахуванням року виробництва. Податок на багатство мають платити власники дійсно розкішних катерів та яхт імпортного виробництва, які коштують сотні тисяч доларів, тобто судна вартістю понад 1000 розмірів мінімальних зарплат, незалежно від наявності чи відсутності двигуна (двигунів) та їх потужності.
Відповідно до Конституції України, земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Кожний громадянин України має право користуватися водними та іншими природними ресурами України, причому спосіб користування не обмежено. Проте введення податку на принципах, що пропонуються в законопроекті, буде не податком на багатство, а насправді податком на водний відпочинок, і отже стане тягарем для широких верств рибалок, любителів водномоторного спорту та сімейного відпочинку на воді, для яких моторний човен є не атрибутом багатства, а звичайним транспортним засобом. Це значно обмежить можливість користування водними ресурсами для громадян України, та звузить гарантовані Конституцією права та свободи громадян.
Звертаючись до Вас, як до Гаранта Конституції, просимо від імені всіх власників водномоторних суден врахувати наші пропозиції та не допустити появи нового непрацюючого податку «на водний відпочинок», який реально буде приносити мізерні надходження до бюджету, проте викличе масове невдоволення широких верств населення.
Україна є морською державою, з величезним об’ємом внутрішніх водойм, потужним потенціалом суднобудівної промисловості, невичерпними можливостями розвитку туризму, рибальства, водних видів спорту, річкової та морської інфраструктури, закладів охорони здоров’я та літнього відпочинку дорослих і дітей. Розвиток водної сфери залежить від того, якою буде державна регуляторна, і в першу чергу, податкова політика – заборонною чи стимулюючою.
З повагою
__________________
Ше ніколи не було шоб якось не було
|