Перегляд одного допису
Старий 20.12.2011, 22:27   #5 (permalink)
chaser
Активный участник
 
Аватар для chaser
 
Псевдо: Валера
Звідки Ви: Киев
Карапь: Приморец 450 Yamaha 40XWS
Дописи: 389
Сказал(а) спасибо: 133
Поблагодарили 345 раз(а) в 132 сообщениях
Типово Re: Законы Украины

Решил и я немного отписаться в теме. Просматривая фрегатовский форум и другие форумы водномоторных братьев обратил внимание на то, что много вопросов возникает о действиях капитанов, если их останавливают контролирующие службы. Думаю надо исправить этот пробел. Ну, а заглядывающим на форум сотрудникам этих контролирующих органов думаю полезно буде узнать о том, сколько норм права предстоит им привести "до вимог законодавства". Далі українською, оскільки терміни легше вживати мовою оригіналу.
Водномоторне законодавство грунтується на ряді підписаних та ратифікованих Україною міжнородних угод, які регламентують морське та річкове судноплавство та законах України. Першим номером назвав би Кодекс торговельного мореплавства України, підготовлений відповідно до цих Угод. В ньому є всі потрібні терміни і на його положеннях готуються інші нормативно-правові акти в цій сфері. Далі Закон України "Про транспорт", який визначив наші маломірний флот річковим транспортом. Державний орган який фактично регулює відносини капітанів маломірного флоту з державою є новостворена Державна інспекція України з безпеки на морському та річковому транспорті, а раніше був всім відомий ГІМС поки його не ліквідували (ліквідовують).
(це так мовити "запевка" для розуміння інших вимог законодавства).
Що може ця сторена структура. Вона згідно положення про неї : (витяг)
25) веде журнал обліку суден (крім риболовних суден), зареєстрованих у державному судновому реєстрі України й Судновій книзі України;
26) здійснює державний контроль і нагляд за дотриманням законодавства про судноплавство на суднах, в морських і річкових портах, територіальних та внутрішніх водах, на внутрішніх водних шляхах України;
29) здійснює контроль і нагляд за дотриманням правил користування засобами морського та річкового транспорту;
30) здійснює контроль і нагляд за дотриманням правил з охорони порядку і безпеки руху на морському та річковому транспорті;
31) здійснює контроль і нагляд за дотриманням правил утримання та експлуатації баз (споруджень) для стоянки маломірних суден;
32) здійснює контроль і нагляд за дотриманням правил, які забезпечують безпеку експлуатації суден на внутрішніх водних шляхах;
36) реєструє судна в Державному судновому реєстрі України з видачею свідоцтва про право плавання під Державним Прапором України (судновий патент) та реєструє судна в Судновій книзі України з видачею суднового білета і видає свідоцтва про виключення з Державного суднового реєстру України та Суднової книги України (крім риболовних суден) у порядку, визначеному законодавством;
40) здійснює контроль за проведенням підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації та дипломування плавскладу морських, річкових і маломірних суден, робітників берегових підприємств морського і річкового транспорту, робота яких пов'язана із забезпеченням безпеки судноплавства та запобіганням забрудненню довкілля із суден;
41) розглядає справи про адміністративні правопорушення: про порушення правил з охорони порядку і безпеки руху на морському транспорті, правил користування засобами морського транспорту, правил з охорони порядку і безпеки руху на річковому транспорті і маломірних суднах, правил випуску судна в плавання або допуск до керування судном осіб, які не мають відповідного документа, правил, що забезпечують безпеку експлуатації суден на внутрішніх водних шляхах, правил реєстрації торговельних суден, правил користування річковими і маломірними суднами, правил утримання баз (споруд) для стоянки маломірних суден, правил пожежної безпеки на морському і річковому транспорті, допуск до керування річковим або маломірним судном осіб, які перебувають у стані сп'яніння, передачу керування судном особі, яка перебуває у стані сп'яніння, керування річковими або маломірними суднами судноводіями у стані сп'яніння, у тому числі вчинене особами, які не мають права керування плавучими засобами, ухилення від проходження огляду на стан сп'яніння, порушення правил перевезення небезпечних речовин або предметів на морському і річковому транспорті, перевезення ручної кладі понад установлені норми на морському і річковому транспорті;
і багато іншого.
Зупинимось блище на останньому положенні , складанні адмінпротоколів. Як бачимо посадові особи інспекції мають право їх тільки розглянути. Нажаль забули нормотворці надати своїм посадовцям право їх складати. Але продовжуємо. Кодекс України про адмінпорушення визначає що, право складати протоколи за порушення (ст. 225) мають органи морського і річкового транспорту за статтями ... (водномоторників думаю більше стосуються 116, 116-1, 116-2, 117, 118). Для цього треба посадовій особі будь якого органу бути ПОСАДОВОЮ ОСОБОЮ, а не інспектором будь якого рану, це звання. Посадова особа виконує свої повноваження на підставі наказу, припису, іншого документу який уповноважує на здійснення дій і саме у визначений документом ЧАС і конкретому МІСЦІ (маршруті и т.д.). Далі тільки можна потішитись... ст. 116-1, керівники РОПів повинні мабуть тремтіти від жаху перевірки, ... ст. 116 .. жах... іспектор ГІМС повинен сертифікованим спеціальним приладом виміряти швидкість човна і якось її зафіксувати, а знаків швидкості як на дорозі нема, привязку до місцевості спробуй прибором зроби, та й прибора немає, не говорячи вже про право їх використовувати. Право керування судном - не визначено для капітана маломірного судна нічим (інспекція лише контролює навчання, а хто ж його те свідотство невідомої форми та зразка випише, все іде за старими правилами та нормами, які чомусь забули включити в нові).
Таких нестиковок в законодавсті дуже багато. Наприклад, можна багато чути про те, що ось водна міліція... Але придівіться уважніще до КУАП, ст. 116-2, всі повноваження ( ст.222 КУАП) для складання адмінпропоколу у водної міліції. Тобто, якщо ви не поцупили бакен і не проводите водолазних робіт без належного дозволу не турбуйтесь. Складання протоколу поза рамками встановлених Законом повноважень називається превищенням влади та службових повноважень (далі про перевищення в Кримінальному кодексі України).
Це так би мовити коротенько про права капітана клуба "Фрегат", але є особливості: прикордонний режим, пошукові заходи, режимна зона і т.д. Необхідно враховувати всі деталі. З написаного треба зрозуміти, що на воді ви учасник руху, ви повинні дотримуватись правил поведінки на воді та управління. В той же час відстоюйте свої права за неправомірні дії до Вас і Вашого човна, Ви КАПІТАН, і безпідставні домагання будь яких органів повинні відбиватись.
Якшо буде потрібно, завжи готовий допомогти добрим словом чи порадою.
Долучені файли
Тип файлу: rtf Кодекс мореплавства.rtf (1,9 КБ, 67 переглядів)
Тип файлу: rtf КУАП 213-330.rtf (864,9 КБ, 67 переглядів)
Тип файлу: rtf Положення про Держфлотінсп.rtf (87,1 КБ, 54 переглядів)
Тип файлу: rtf Пост КМУ Регістр судноплавства.rtf (64,7 КБ, 46 переглядів)
chaser зараз поза форумом   Відповісти з цитуванням
10 пользователя(ей) сказали cпасибо:
Dalnomershchik (21.12.2011), dimon (21.12.2011), Dralexx (23.12.2011), igor67 (21.12.2011), macleod (20.12.2011), sema (22.12.2011), TSAREVICH (21.12.2011), Денис (20.12.2011), Иванович 1962 (29.08.2015), Чиз (22.12.2011)