Форум водно-моторного Клуба Фрегат

Форум водно-моторного Клуба Фрегат (http://forum.fregat.club/)
-   Подвесные импортные брендовые (http://forum.fregat.club/подвесные-импортные-брендовые/)
-   -   Глохне мотор YAMAHA F130 (http://forum.fregat.club/подвесные-импортные-брендовые/28392-глохне-мотор-yamaha-f130.html)

MAZYA888 22.08.2025 08:42

Глохне мотор YAMAHA F130
 
Бажаю здоровя колеги. Така біда. :sos::sos
Був у відпустці, вирішив виїхати на рибалку. Завів мотор, поїхав...... а далі він почав глохнути.>:->
Заводиться, все працює справно, хвилини 1-2 працює і глохне. :'(
На холостих, чи на повному ходу ....., без різниці, глохне і все.%-}
Човен стояв рік. Ну, думали бензин, насос, засмітилося щось і т.д....
Розібрали насос - ТАМ ВСЕ ЧУДОВО. Мотор пройшов всього 65 м/г. :giveheart:
Нічого не лишалося, як везти його на сервіс Yamaha, і на сервісі таки ЗНАЙШЛИ ПРОБЛЕМУ.
Справа в тому, що в мережі човна, НЕ МОТОРА, А ЧОВНА, є скачок напруги до 20В і мотор глушить система захисту, щоб ЕБУ не перегорів.
І ЩЕ ОДНЕ.

Я в човен поставив ВСІ LiFPO4 акумулятори. M:-)
Коли на сервісі поставили звичайний акумулятор В ОБХІД ПІДКЛЮЧЕННЯ ДО БОРТОВОЇ МЕРЕЖІ ЧОВНА, мотор працює і не відключає його система захисту.:smuschenie:

ТЕПЕР ЗАПИТАННЯ::friends: чи може бути причиною скачка напруги в системі живлення човна саме LiFPO4 акумулятори? Чи може в них плата БМС вийшла із ладу? Чи взагалі ці акумулятори можуть бути причиною?
В човні є ще Альнернатор. Може бути в ньому причина?

Сервісний і стартовий акумулятори через масу розводяться.
Було ще таке, що вимикались одразу то один то два одразу ехолоти%-}%OD, хоча вони працюють від сервісного акумулятора, який їх ОКРЕМО живить. :-(=-O
Також є LiFPO4 акумулятори на 24 В для електроякоря.

Може хтось що підкаже куди дивитися?

Розумію, що, МАБУТЬ, можна поставити звичайний акумулятор на стартовий і, МОЖЛИВО, забути про проблему, але хотілося б розібратися в чому справа. Всі ставлять LiFPO4 акумулятори і катаються без питань.
ХТО ЩО ПОРАДИТЬ ЧИ ПІДКАЖЕТЕ:friends:?

Все додаткове обладнання і акумулятори ставив на FINVALi.:super:

Сподіваюсь, наче всі деталі розписав, що стоїть в катері, щоб можна було зрозуміти причину, що саме дає той скачок напруги.

Скачок напруги тимчасовий у якийсь певний час виникає і все.:neznayu: Хоча в бортовій мережі вольтметр показує звичайну напругу 12-13,5 В. Цей скачок може зловити тільки ОСЦИЛОГРАФ,%OD ну так мені сказали на сервісі.
Буду вдячний за допомогу.:sos::*-)%*

stp 22.08.2025 19:02

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Если аккумулятор выдает 13В он НИКАК не может неожиданно выдать 20.
Во всяком случае я не представляю как такое физически возможно.
И еще. БМС работает только при зарядке аккумулятора, т.е. она точно ни при чем.

Думаю что для диагностирования вашей проблемы необходимо смотреть на принципиальную схему катера. Предположу что где-то пробивает более высокое напряжение в эту цепь.

В любом случае можно сделать две проверки.
1. Возьмите свой аккум и подключите его к мотору в обход проводки катера. Так как сделали в сервисном центре. Таким образом вы проверите в аккуме ли причина.
2. Отключите все аккумы которые не в цепи питания двигателя. Проверите в этом ли проблема.

Pasic 22.08.2025 21:07

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Саша привет. У меня есть один вопрос, по подключению ферумника в качестве стартерного. Бмс при полном заряде АКБ, отключает его от зарядки .Если я правильно понимаю. И не получается ли что в момент когда АКБ заряжен, бмс его отключила, мы получаем эффект снятой клеммы на АКБ при заведённом двигателе. Генератор у нас в этот момент работает и на зарядку акума, и тут акум резко вышел из чата. И мы получаем скачок напряжения. Подключённый свинцовый АКБ он в какой то мере является стабилизатором, сглаживает скачки напряжения. У меня был опыт, снял клемму на работающем моторе и газонул. Сгорело все что было включено. Правда это Жигули были. Может в этом причина?

Мотор работает, даёт ток на зарядку АКБ, АКБ зарядилась, бмс её отключает от зарядки. И мы получаем скачок напряжения. Или я что то неправильно понимаю?
Я просто уже не раз спрашиваю у тех кто ставит ферумник на стартерную цепь.
- А что произойдет когда АКБ полностью зарядится, и бмс отключит её от сети. -Вы мозги в в моторе не спалите? Ответ один. -Все так делают, у всех работает.

P_Petrovich 23.08.2025 10:01

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Цитата:

Допис від Pasic (Допис 595133)
Или я что то неправильно понимаю?


пізнавально
Цитата:

Допис від MAZYA888 (Допис 595131)
Може хтось що підкаже куди дивитися?

Коли напруга перевищує припустимі межі, вона ,BMS, працює на відключення від ЗП. А за занадто низького рівня напруги – відключає від навантаження, запобігаючи пошкодженню.

stp 24.08.2025 15:35

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Цитата:

Допис від Pasic (Допис 595133)
Саша привет. У меня есть один вопрос, по подключению ферумника в качестве стартерного.

Неплохой вопрос. Уверен что Шелл на него ответит, если читает форум конечно...

От себя добавлю только одно.
Я ставил такой аккум на свой мультиван. Проблем с напряжением в сети автомобиля не было. Может правда регулятор напряжения у машины умнее, не знаю.

Pasic 25.08.2025 21:22

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Цитата:

Допис від MAZYA888 (Допис 595131)
Бажаю здоровя колеги. Така біда. :sos:

Олександр стосовно вашої ситуації. На днях познайомився на роботі з людиною, займається збиранням лиферів. Поговорив з приводу вашої ситуації. Дійсно, як він сказав нормальна бмс відключає АКБ від зарядки при досягненні повного заряду АКБ. Але так робить не кожна бмс. Дешеві можуть не відключати. На мою думку у вас саме така ситуація як я писав вище. АКБ повністю заряджається, бмс іі відключає, і ми отримуємо скачок напруги, тому що генератор двигуна намагається зарядити акумулятор, а тут АКБ різко зникає з мережі. Я просто не знаю як можна зібрати електрику в човні щоб там звідкись з'являлось 20 вольт.

MAZYA888 26.08.2025 17:03

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Бажаю здоровя друзі. Я зараз в ЗСУ, не можу вчасно відповісти.

Я думаю теж, що проблема в БМС платах, або некоректній його роботі. Так, багато хто ставить такі акумулятори і їздять без проблем.
Віддав акумулятори на перевірку тому, хто їх робив. Чекаю на результат.

Тобто, на скільки я зрозумів, коли акумулятор заряджається повністю, БМС його відключає від зарядки і в цей момент може бути той самий скачок напруги?

Вся проводка зроблена толково, на скільки я розумію. Я САМ НЕ ЕЛЕКТРИК.

А в альтернаторі може бути причина? Він спочатку заряджає стартовий акумулятор, а потім вже сервісний. І, якщо і той і той повністю заряджені, то їх плати БМС відключають акумулятори і може бути той самий скачок?

Але, на сервісному постійно два ехолоти ввімкнені і музика. Не думаю, що його мотор на всі 100% зарядить і буде підтримувати аж поки плата не вимкне надходження заряду.

Якщо так, то як тоді всі інші катаються і без проблем? Може бути причина в проводці, там КЗ наприклад десь?
Чи може є у когось знайомі, які щось порадять по збірці цих акумуляторів?
Хоча, той хто мені робив, він для наших спортсменів робив такі акумулятори і все працює.

Думаю, що просто якась бракована деталь в акумуляторі попалась і на цьому все закінчиться.

І ще питання. А якщо плюсову клему наприклад відключити від стартерного акумулятора, і завести на сервісному акумуляторі, як себе поведе мотор? Так як клема не підключена до ПЛЮСа, може бути скачок?

Shel 26.08.2025 21:15

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Приветствую. Ситуация интересная я с подобным не сталкивался. Но на мой взгляд ( могу ошибаться) bms тут не может влиять. Задам вопрос в нашем профильном чате попрошу помощи коллег по цеху.

MAZYA888 27.08.2025 10:48

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Цитата:

Допис від Shel (Допис 595143)
Приветствую. Ситуация интересная я с подобным не сталкивался. Но на мой взгляд ( могу ошибаться) bms тут не может влиять. Задам вопрос в нашем профильном чате попрошу помощи коллег по цеху.

Ну я сподіваюсь, що причина ТІЛЬКИ в акумуляторах LIFPO4.
Бо іншої причини скачку напруги до 20В не бачу, так як мережа вся на 12В в човні. 24В окремо живить тільки електроякір. Ну ще альтернатор може бути причиною, хоч я сумніваюсь.:neznayu::smuschenie:

Shel 27.08.2025 11:34

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Провели мы небольшой консилиум мнения разделились. Как вариант возможно при отключении BMS при полной зарядке аккумулятора возникновение этого скачка напряжения. В принципе для понимания можно попробовать прокатиться с несколько разряженным литиевым стартерным и посмотреть что будет.

MAZYA888 27.08.2025 12:55

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Цитата:

Допис від Shel (Допис 595146)
Провели мы небольшой консилиум мнения разделились. Как вариант возможно при отключении BMS при полной зарядке аккумулятора возникновение этого скачка напряжения. В принципе для понимания можно попробовать прокатиться с несколько разряженным литиевым стартерным и посмотреть что будет.

Навіть якщо і так, і Ви праві, як вирішити цю проблему? Інші ж використовують такі АКБ!

Петров Саша 27.08.2025 13:34

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Ограничить напругу от генератора или катушки света до 14 вольт

stp 27.08.2025 15:53

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Цитата:

Допис від Петров Саша (Допис 595148)
Ограничить напругу от генератора или катушки света до 14 вольт

На таких токах не самая тривиальная задача...

По идее регулятор напряжения должен справляться.
Может не успевает?
Или не качественный. Потому и сервис отморозился, им же по гарантии придется менять.

Andryhin 27.08.2025 17:51

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Цитата:

Допис від Pasic (Допис 595137)
Дійсно, як він сказав нормальна бмс відключає АКБ від зарядки при досягненні повного заряду АКБ. Але так робить не кожна бмс. Дешеві можуть не відключати. На мою думку у вас саме така ситуація як я писав вище. АКБ повністю заряджається, бмс іі відключає, і ми отримуємо скачок напруги, тому що генератор двигуна намагається зарядити акумулятор, а тут АКБ різко зникає з мережі. Я просто не знаю як можна зібрати електрику в човні щоб там звідкись з'являлось 20 вольт.


А як може не якісна бмс не відключати? Тоді вся напруга йде на ліферні комірки і вони киплять. Це неправильно.

Так, повинен бути буфер.

Добавлено через 5 минут
Цитата:

Допис від Shel (Допис 595146)
Провели мы небольшой консилиум мнения разделились. Как вариант возможно при отключении BMS при полной зарядке аккумулятора возникновение этого скачка напряжения. В принципе для понимания можно попробовать прокатиться с несколько разряженным литиевым стартерным и посмотреть что будет.

Поки бмс буде пропускати(акум не заряджений), то все буде працювати. Але ж треба порахувати потужність генератора, і потужність споживання приладів. А хто буде цим займатися на рибалці? Ставити куллометри чи контролювати це через застосунок? І коли аккум буде повний, то бмс його вимкне. І проблема нікуди не ділась.

Добавлено через 7 минут
Цитата:

Допис від Петров Саша (Допис 595148)
Ограничить напругу от генератора или катушки света до 14 вольт


Yamaha f130 видає 35А/год.
Звісно - дивлячись на яких обертах і який аккум встановлено, то для прикладу аккум на 100 А/г вона зарядить за 3 години +/- (пальцем в небо). Як її генератор "зупинити"? Як вона зрозуміє що потрібно зменшити потужність зарядки. І знову ж таки, коли ліфер повний, то йому хоч 13В на вході, хоч 14.2В він відрубає себе(аккум).

Ну і ліфер не потрібно заряджати при температурі нижче 0. Як це вірішити?

Добавлено через 12 минут
Цитата:

Допис від MAZYA888 (Допис 595142)

А в альтернаторі може бути причина? Він спочатку заряджає стартовий акумулятор, а потім вже сервісний. І, якщо і той і той повністю заряджені, то їх плати БМС відключають акумулятори і може бути той самий скачок?

В човні немає свинцових аккумів? Якщо немає, то бмс ліфери відрубає і генератор Ямахи "палить" все що є.
Якщо альтернатор є і є свинець, то він(альтернатор) повинен не вимикати свинець після того як всі ліфери заряджені.
Тоді все ок

MAZYA888 27.08.2025 18:15

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Цитата:

Допис від stp (Допис 595149)
На таких токах не самая тривиальная задача...

По идее регулятор напряжения должен справляться.
Может не успевает?
Или не качественный. Потому и сервис отморозился, им же по гарантии придется менять.

На сервісі сказали, що міняли з іншого нового мотору реле-регулятор заряду, все нормально було з ним. Нічого не змінилося

Добавлено через 2 минуты
Цитата:

Допис від Andryhin (Допис 595150)
В човні немає свинцових аккумів? Якщо немає, то бмс ліфери відрубає і генератор Ямахи "палить" все що є.
Якщо альтернатор є і є свинець, то він(альтернатор) повинен не вимикати свинець після того як всі ліфери заряджені.
Тоді все ок

В човні немає свинцевих акумуляторів, хоча, бачу, що вже тепер хоч один потрібен буде:-))

Shel 28.08.2025 00:52

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Цитата:

Допис від Andryhin (Допис 595150)
А як може не якісна бмс не відключати? Тоді вся напруга йде на ліферні комірки і вони киплять. Це неправильно.

Так, повинен бути буфер.

Добавлено через 5 минут


Поки бмс буде пропускати(акум не заряджений), то все буде працювати. Але ж треба порахувати потужність генератора, і потужність споживання приладів. А хто буде цим займатися на рибалці? Ставити куллометри чи контролювати це через застосунок? І коли аккум буде повний, то бмс його вимкне. І проблема нікуди не ділась.

Добавлено через 7 минут



Yamaha f130 видає 35А/год.
Звісно - дивлячись на яких обертах і який аккум встановлено, то для прикладу аккум на 100 А/г вона зарядить за 3 години +/- (пальцем в небо). Як її генератор "зупинити"? Як вона зрозуміє що потрібно зменшити потужність зарядки. І знову ж таки, коли ліфер повний, то йому хоч 13В на вході, хоч 14.2В він відрубає себе(аккум).

Ну і ліфер не потрібно заряджати при температурі нижче 0. Як це вірішити?

Добавлено через 12 минут


В човні немає свинцових аккумів? Якщо немає, то бмс ліфери відрубає і генератор Ямахи "палить" все що є.
Якщо альтернатор є і є свинець, то він(альтернатор) повинен не вимикати свинець після того як всі ліфери заряджені.
Тоді все ок

Малость сумбура у тебя. Чуть поправлю. Лифер будет заряжаться если напряжение от зарядного устройства выше 14.6 В. И лифер не кипит а раздувается при перезаряде.Это тоже один из факторов которые нужно учитывать. В этой истории есть вопросы и реально надо проверять все звенья этой цепи.

Петров Саша 28.08.2025 10:27

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Зачем ходить по звеньям цепи если тут их всего три: гена-регулятор-аккум
Гена свою работу выполняет,бмс аккума отрабатывает .

MAZYA888 28.08.2025 11:47

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Цитата:

Допис від Петров Саша (Допис 595157)
Зачем ходить по звеньям цепи если тут их всего три: гена-регулятор-аккум
Гена свою работу выполняет,бмс аккума отрабатывает .

Поки чекаю на результати тестуваненя АКБ. Але думаю, спочатку потрібно буде поставити простий АКБ і побачити, що буде.:neznayu:

Якби ж я був на місці постійно, то давно б вже перевірив, а так, тільки коли буду в Києві вже перевірю все

Andryhin 28.08.2025 14:58

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Цитата:

Допис від Shel (Допис 595156)
В этой истории есть вопросы и реально надо проверять все звенья этой цепи.

Вопрос только один. Кто возьмет на себя роль буфера когда бмс закроет лифер(лиферы)?

Все остальное у него в лодке работает корректно.

MAZYA888 28.08.2025 15:06

Re: Глохне мотор YAMAHA F130
 
Цитата:

Допис від Andryhin (Допис 595159)
Вопрос только один. Кто возьмет на себя роль буфера когда бмс закроет лифер(лиферы)?

Все остальное у него в лодке работает корректно.

А як тоді у інших все працює?


Часовий пояс GMT +3. Поточний час: 09:21.

vBulletin 3.8.7 ; Copyright © 2000-2025 Jelsoft Enterprises Limited
Переклад: © Віталій Стопчанський, 2004-2010


Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0